Wednesday, October 29, 2008

fitnah


Pernah rasa difitnah? apa dia fitnah? bagi orang yang kurang arif dan jahil macam aku ni, apabila orang mengatakan kita melakukan sesuatu yang kita tak buat itu dianggap fitnah la kan? apalagi kalau ianya melibatkan maruah. Maka, berdasarkan pemahaman aku ni, aku dengan ini mengsiyhtiharkan yang aku telah difitnah!

Sebenarnya, ini bukan kali pertama ianya terjadi pada tahun ni... dah 2-3 cerita dah yang keluar pasal aku... well, mungkin aku ni ala-ala celebrity macam Datuk Siti Nurhaliza dan Paris Hilton! (haha..) Tapi aku buat bodoh je sebab malas nak layan. lagipun masih boleh dibendung dan tidak mengaibkan . However, the latest story yang keluar ni memang tak boleh dimaafkan! kalau aku buat bodoh jugak, maka bodohlah jadinya aku nanti! apatah lagi, ianya melibatkan maruah dan reputasi aku! nasib baik la aku ni bukanlah dalam kategori yg jahat sangat (yelah, takkan nak mengaku diri tu baik pulak kan?) so, bila fitnah ni baru keluar dari mulut seorang pompuan bengong, kawan-kawan mmg tak percaya dan terus bagitau aku! memang angin satu badan! berdesing je telinga! ikutkan hati aku, nak je aku call or berdepan dgn pompuan bengong tu dan taruk dia cukup-cukup! tapi, takan le nak meletakkan darjat aku sehina dan serendah dia kan? aku perlu bertindak secara rasional dan profesional.. kalau pompuan bengong tu ingat aku akan berdiam diri je kali ni, well i have news for u darling - u have waken up a dragon! (chewah!). Well, this is what i've planned to do. first, i'm going to organize a meeting with my friends. i am to accumulate facts, info and witnesses as well. then, i'm going straight to the 'people up there'. i want them to know the truth and put a stop to every lie and fitnah and of couse take action on that pompuan bengong. if there isn't any action taken, i'll lodge a report to the police and use the internet - blogs, portals, youtube, to clean my name. how's that?


Tetapi yang menghairankan aku tu, pompuan bengong ni tak rasa bersalah ke? tak rasa takut pada tuhan ke bila buat citer ni? bila buat fitnah ni? dan tidakkah dia terfikir bahawa cerita ni akan sampai juga pada aku? memang bengong punya pompuan! sesuailah dengan label yang aku berikan pada dia! tunggu ajelah pompuan bengong... masa kau akan tiba!

No comments: